Laat u uw kinderen of andere gezinsleden uw Android-telefoon of -tablet gebruiken? Hier zijn een paar snelle manieren om uw Google Play-aankoopgeschiedenis te controleren om er zeker van te zijn dat ze uw creditcard niet leegmaken.
We hebben allemaal horrorverhalen gehoord over kinderen die duizenden dollars uitgeven aan in-app-aankopen zonder jouw toestemming. Dit advies zal u helpen om die nachtmerrie te vermijden. Hieronder vindt u instructies voor het vinden van uw betaalde apps en recente aankoopgeschiedenis op Google Play, evenals voor het instellen van app-aankooplimieten.
Recente in-app aankopen en betaalde apps vinden
Als uw kind een favoriete app op uw telefoon of tablet heeft, moet u deze in de gaten houden om er zeker van te zijn dat ze geen honderden dollars uitgeven aan in-app-aankopen zonder uw toestemming. Het is mogelijk dat uw kind niet eens weet dat het dingen met echt geld koopt. Als gevolg hiervan is het van cruciaal belang om niet direct woedend op hen te worden, maar om het probleem bij de bron aan te pakken door te voorkomen dat uw kind in-app-dingen koopt.
Om te beginnen, wil je misschien zien of je kind de laatste tijd in-app-aankopen heeft gedaan. Volg de onderstaande stappen om uw recente in-app-aankopen te vinden.
- Open de Google Play Store
- Tik op de menuknop in de linkerbovenhoek
- Scroll naar beneden en tik op Account
- Tik op de knop Bestelgeschiedenis
Je kunt je recente in-app-aankopen en recente betaalde app-aankopen op deze pagina vinden. Als u een aantal app-bestellingen opmerkt waarvan u niet op de hoogte bent, zijn deze waarschijnlijk gekocht door een andere gebruiker van uw apparaat. Neem bijvoorbeeld onderstaande afbeelding. Je moet opletten voor alles wat je niet zelf hebt gekocht — in dit geval werd £ 7,94 uitgegeven aan Pokemon Go.

De bestelpagina stopt niet bij in-app aankoopgeschiedenis. Als u wilt zien of een andere gebruiker van uw apparaat apps heeft gekocht, kunt u op dezelfde bestelpagina navigeren. U kunt naar beneden scrollen en de volledige geschiedenis van dat Google-account bekijken.
Als uw apparaat meerdere accounts gebruikt, moet u de onderstaande stappen volgen om de bestelpagina voor elk afzonderlijk Google-account te controleren.
- Open de Google Play Store opnieuw
- Tik op de menuknop in de linkerbovenhoek
- Tik op de pijl-omlaag bovenaan het menu om van gebruiker te wisselen (indien beschikbaar)
- Schakel over naar een nieuwe gebruiker en volg de stappen om uw bestelgeschiedenis te vinden die hierboven wordt vermeld
- Herhaal dit voor alle verbonden Google-accounts

Zoals je kunt zien op de afbeelding hierboven, verschijnen bestellingen die aan een ander account zijn gekoppeld, alleen op dat specifieke account.
Hoe aankopen te beperken
Als u heeft ontdekt of bang bent dat er transacties worden gedaan zonder uw toestemming, kunt u aankopen snel beperken, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over onverwachte Google Play-kosten. Volg de onderstaande instructies om uw aankopen te beperken.

- Open de Google Play Store
- Tik op de menuknop in de linkerbovenhoek
- Scroll naar beneden en tik op ‘Instellingen’
- Blader door het instellingenmenu en tik op ‘Authenticatie vereisen voor aankopen’
- Tik op ‘voor alle aankopen via Google Play op dit apparaat’
- Wijzig voor extra veiligheid het wachtwoord van uw Google-account en houd het geheim! – Als een familielid of kind uw wachtwoord kent, kunnen ze de authenticatie omzeilen.
Hopelijk heeft deze gids je geholpen om je aankopen te beperken en te controleren of er in het verleden ongeautoriseerde aankopen zijn gedaan.
We sluiten dit bericht af door onze hoop uit te spreken dat de bovenstaande informatie u zal helpen bij het zoeken naar betaalde apps en in-app-aankoopgeschiedenis op Google Play. Als de gebruiker echter problemen ondervindt bij het oplossen van dit probleem of vragen heeft, neem dan contact op met ons Google-ondersteuningsteam via Google bellen.
Lees ook deze blog:https://helpdeskzorg.wordpress.com/2022/04/23/hoe-schakel-ik-webgl-in-google-chrome-in/